Přeskočit navigaci
Společnost, politika, kultura, filosofie
15.prosince 2017
Spravujete webové stránky? Obohaťte je obsahem z Glos.
 

Proč jsem zveřejnil ty karikatury

Diskuse k textu  |  6 příspěvků (1 - 6)

Dětinské. Nezodpovědné. Nenávistné. Provokace jen kvůli provokaci. PR tah. Kritikové dvanácti karikatur proroka Muhammada publikovaných v dánském deníku Jyllands-Posten si neberou servítky.

Souhlasím, že svoboda uveřejňovat informace neznamená, že se má zveřejňovat vše. Jyllands-Posten by nepublikoval pornografické obrázky nebo grafické detaily mrtvých; vulgarismy se na naše stránky dostanou jen zřídka. Takže co se týče naší podpory svobody projevu, nejsme fundamentalisté.

Ale s těmi karikaturami se to má jinak.


Číst celý text


 bez náhledu 
Základní nesouhlas
Awer(review.blog.cz) (3.6.2008 18:32:27)
Pořád mluvíte o integraci Muslímů do našeho světa, liberalizování Islámu(evropsko-americkým způsobem) a ustupování vyznaváčů Islámu od Koránu směrem k Ústavě(což vede de facto k likvidaci náboženské myšlenky. Potkalo to už křesťanství, kdy většina věřících přesně neví, zda se domnívají, že Bůh existuje či ne) jakožto jevům, které jsou správné a nutně musejí nastat. Byla dřív kultura nebo politika? A bude platit a platí déle slova politiky nebo kultury? Myslím, že politika, které se mění desetiletí co desetileté po celém světě, by měla spíše být osvícená a příjímat náboženské principy, namísto vydávání ateismu za "státní náboženství"...
Reagovat
To Míša!
Karel (14.10.2007 09:53:43)
Mně třeba vadí zabíjení lidi, nerovnoprávnost žen, zaostalost, netolerantnost v zemích, kde je islám! Ale nikoho kvůli tomu nenapadám. Zabíjet a ničit majetky kvůli karikaturám je sprosté barbarství, šlo by napsat "muslimáctví", že...
Reagovat
Svoboda slova?
Wenda (29.4.2007 23:52:06)
Principy na kterých je vystavěna evropa jsou jedna věc, na straně druhé úcta a vkus zdá se druhá. Jen se ptám, je-li moudré hledat hranice kam až je svoboda tisku a kdy už to není akceptovatelné. Co když bych připodobnil karikaturu Mohameda k hákovému kříži (jsem si plně vědom poněkud nekoretního srovnání) svoboda slova přeci končí tam, kde je v našich poměrech propagováno něco s čím nesouhlasíme - nacismus. Není karikatura Mohameda také cosi zakázaného? Něco s čím nesouhlasí někdo jiný? Přeci víme, že svoboda slova neznamená, že si kdokoli může cokoli otisknout...Měli bychom respektovat, že Muslimové mají na Mohameda něco jako autorská práva - vyfocení celebrity :-) Na druhou stranu nejsem muslim a reakce na tisk se mi zdají mírně řečeno přehnané...I když chápu, že v jejich případě se těško projevuje nevole tím, že si dané noviny prostě nekoupí, protože vydavatel by to jistě ani nepostřehl....
Reagovat
Filip Krška Pošta (23.10.2006 10:59:57)
Míša: Nebudu rozebírat pozadí vzniku článku s karikaturami, nejsem vyšetřovatel, nevím o motivacích vydavatele ani zadavatele.

Osobně karikatury a vtipy obecně nevnímám jako prostředek něčího zničení, ponížení. Černý humor je plný ironie, sebeironie, rozumný člověk dokáže rozlišit výsměch zoufalé situaci od výsměchu dané osobě (osobně chápu vtipy o židech, somálcích, policistech, blondýnách... nikoli jako výsměch jim, nýbrž jako kritiku postoje společnosti vůči nim, popř. sarkasticky ironické vyjádření soucitu - s holokaustem už nic nenaděláme, vtip je jedna z nevybíravých forem, jak si jej připomenout) a pozná tupý a zlý vtip a tomu se nezasměje.

Proto si myslím, že není důvod, aby existovala nějaká tabu témata, nechť se radši tříbí vkus. Svět je plný zla, pokrytectví, lží a bludů a je potřeba do něj šít a nenechat se zastrašovat. A kdo se za svůj světonázor, víru nestydí, toho přeci tupý vtip nemůže urazit. Je mi líto lidí, kteří nemají smysl pro humor, ale řešením je léčba hlubších příčin jeho nedostatku, nikoli zákaz humoru.
Reagovat
Je to skutečně svoboda slova
Míša (20.10.2006 13:17:24)
někoho účelně provokovat? Co nevadí jednomu může a většinou vadí druhému. A není to svoboda slova ani odvaha najít něco co druhému vadí a účelně ho tím provokovat, abych ukázal jak je méněcenný. A to nastalo v připadě karikatur zveřejněných v Jyllands-Posten. Na internetu jsou piblikovány články, které dokazují spojení pana Flemming Rose se známým USA muslímo-bijcem panem Daniel Pipes. Tento si prý ty karikatury na Jyllands-Posten objednal a dobře to zaplatil. Také u jiných novin, které karikatury otiskly, stouply jejich náklad a tím jejich výdělky. Takže s tou svobodou slova pana Rose je to poněkud podivné.
Reagovat
100% souhlas
Filip Krška Pošta (20.7.2006 11:02:21)
Svět ve kterém chci žít, by měl mít víc a více odvážných (a přitom zodpovědných) zastánců svobody nejen slova jako Flemming Rose. Přál bych to i lidem ve všech společenstvích, nejen na blízkém východě.
Reagovat